تولید کننده عسل

در وب سایت ویکیوز می توانید لیستی کامل از تولید کننده های عسل را مشاهده کنید

تولید کننده عسل

در وب سایت ویکیوز می توانید لیستی کامل از تولید کننده های عسل را مشاهده کنید

منابع و مطالب این وبلاگ از سایت اصلی یعنی www.safarbank.ir است
سفربانک یک بانک جامع گردشگری است که متشکل از 6 هزار آژانس مسافرتی است
ارزان ترین تورهای ممکن در سفربانک موجود میباشد

  • ۰
  • ۰

پنیر و انواع آن

پنیر و انواع آن

پنیر یکی از محبوب ترین فرآرده های لبنی است که در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. پنیرها انواع گوناگونی دارند و موارد مصرف آنها نیر با هم فرق دارد. از بعضی از آنها در کنار سالاد و بعضی دیگر در کنار غذا و  بیشترین نوع مصرف آن در ایران در کنار صبحانه است. در زیر نگاهی خواهیم انداخت به انواع مختلف آن ها در جهان.

پنیر و انواع آن

انواع پنیر :

گودا

خاودا یا گودا پنیری محبوب در جهان است. این پنیر به نام شهری در هلند نام گذاری شده است. سفت و زردرنگ است و از شیر گاو درست می‌شود. خاودا نام شهری در هلند است. این پنیر به‌ صورت خام یا پخته در پیتزا، لازانیا، سالاد، صبحانه، سوپ، سس و شیرینی استفاده می‌شود. 

موزارلا یا موتزارلا

به ایتالیایی Mozzarella : یکی از معروف ترین پنیرهای ایتالیایی است که از شیر گاو تهیه می شود. معمولا در غذاهای پاستایی، لازانیا، سالد و غیره استفاده می شود و بسیار کش می آید.

موتزارلا

پارمسان

پارمیجانو که به آن پارمیژان یا پارمیزان یا پارمسان نیز گفته می‌شود. پارمیجانو در زبان ایتالیایی به معنای پارمایی، منتسب به شهر پارما، است که در زبان فرانسوی پارمسان تلفظ می‌شود. پنیری ایتالیایی، که از شیر گاو تهیه می‌شود و ساختن آن ۸ ماه زمان می‌برد. پارمیجانوی نرسیده به عنوان پیش غذا و مزه مصرف می‌شود و پارمیجانوی رسیده را به صورت رنده کرده یا پودر شده در برنج و سوپ و انواع پاستا یا ماکارونی استفاده می‌کنند.

فتا

به انگلیسی  Feta cheese : این پنیر یونانی بسیار شبیه پنیرهای ایرانی است، سفید و سوراخ دار. معمولا از آن در سالاد های یونانی استفاده می شود که در ابعاد کوچک مکعبی داخل سالاد ریخته می شود.

فتا

چدار

به انگلیسی Cheddar cheese : محبوب ترین پنیر در میان انگلیسی ها این پنیر نارنجی رنگ است. از شیر گاو تهیه می شود و در دهکده ای به همین نام یعنی چدار برای اولین بار تهیه شده است.

پرورده ( پروسس )

بعضی از انواع پنیرها هستند که از پنیر معمولی و گاهی اوقات سایر مواد لبنی، به همراه امولسیفایرها، نمک اضافی، اسانس، رنگ و افزودنیهای خوراکی مانند ادویه ها و سبزیجات مختلف تهیه می شوند. در ایالات متحده آمریکا، نوع رایج این گونه پنیرها با نام پنیر آمریکایی در فروشگاهها عرضه می شود. نخستین بار شخصی به نام جیمز ال. کرافت در سال ۱۹۱۶ برای کسب امتیاز یا حق انحصاری آن در آمریکا به ‌خاطر شیوه خاص تهیه این پنیر اقدام کرد. شرکت کرافت فود نخستین پنیرورقه‌ای پرورده را برای مصرف عموم در سال ۱۹۵۰ به بازار ارائه داد. از آن هنگام انواع مختلف آن مثل اسلایس، در آمریکا همه گیر شد و مهمترین مورد استفاده آنها در تهیه چیزبرگر و ساندویچ‌های گریل شده پنیری می‌باشد.

بلو چیز

بلو چیز نامی کلی برای انواعی از پنیرهایی است که از شیر گاو، گوسفند یا بز و به کمک کپک خوراکی آبی رنگی از خانواده پنیسیلین تهیه می‌شوند. این نوع از پنیرها بیشتر در سالادها و یا به عنوان مزه استفاده می‌شود و طعم مخصوصی دارد. 

بلو چیز

پیتزا

به انگلیسی Pizza cheese : این نوع پنیر به دو فرم صنعتی و سنتی موجود می باشد و در شکل‌های گوناگونی چون رشته‌ای، ورقه‌ای و ... تهیه می‌شود. این پنیر در فرآیند تهیه پیتزا، با ذوب شدن بر روی سطح این غذا، تاثیر کشسان و چسبنده خود را نشان می‌دهد.

کامامبر

به فرانسوی Camembert : از انواع پنیرهای محبوب فرانسویان است که نخستین بار در اواخر سده ۱۸ در منطقه کامامبر و نرماندی در شمال غربی فرانسه تولید شد. از شیر گاو و به کمک انواعی از کپک خوراکی از خانواده پنیسیلین به نام‌های Penicillium candida وPenicillium camemberti تهیه می‌شود. کامامبر طعمی تند دارد و هر چه بیشتر برسد، بافت پنیر نرم ‌تر، و بوی آن تندتر می‌شود. کامامبر در صبحانه، و یا برای تهیه کیک، ساندویچ و دسر استفاده می‌شود.

لیقوان

شناخته شده ترین و محبوب ترین پنیر ایرانی است که به پنیر تبریزی نیز معروف است. ولی حقیقت این است که این پنیر متعلق به شهر لیقوان است، شهری کوچک در چند کیلومتری تبریز. این پنیر از شیر گوسفند تهیه می شود. مزه ی شوری دارد و شکلش سوراخ دار است. ایرانی ها معمولا آن را در صبحانه مورد مصرف قرار می دهند.

لیقوان

خامه‌ای

برای اولین بار در سال ۱۸۷۲ میلادی در آمریکا تولید شده است. پنیر فیلادلفیا یکی از شناخته شده ترین انواع پنیرخامه‌ای در جهان است. این نوع از پنیر از مخلوط کردن خامه با شیر و بدون افزودن حرارت به دست می‌آید. معمولا آن را در دمای منفی ده درجه نگهداری می کنند. طعم آن کمی ترش است و مانند کره نرم ‌است. معمولا داخل کیک پنیری خورده می‌شود. همچنین بر روی سالاد همراه با سالمون دودی و داخل پوره سیب زمینی نیز به کار می‌رود.

دانلوب

به انگلیسی Dunlop cheese :‏ این پنیر نیز نام خود را از نام یک شهر گرفته است، شهر دانلوب، واقع در اسکاتلند. از نظر ظاهری شبیه به پنیر چدار است و بافت نسبتاً سختی دارد.

ماسکارپونه

پنیری ایتالیایی است که از خامه تازه گرفته می شود. ماسکارپونه را می‌توان با استفاده از خامه و اسید سیتریک و یا آب لیمو تولید کرد. ماسکارپونه شیری رنگ است و در منطقه ی لومباردی ایتالیا بسیار استفاده می شود.

ماسکارپونه

لانکاشایر

به انگلیسی Lancashire cheese :‏ از انواع دیگر پنیرهای معروف انگلیسی است که در شهر لانکاشایر تولید می شود. بسیار چرب و در عین حال ترد و سفید است و از شیر گاو تهیه می شود و طعمی ملایم و خامه ای دارد. هر چه کهنه ‌تر شود لایه ی بیرونی آن به رنگ طلایی کمرنگ در می آید و بافت آن سفت ‌تر و طعمش نیز تندتر می‌گردد.

ریکوتا

ریکوتا به معنای دوباره پخته شده است. ریکوتا یک نوع از پنیرهای ایتالیایی است که معمولا از شیر گوسفند تهیه می‌شود.

بوترکیزه

یک پنیر ناب آلمانی است. بوترکیزه یا بوتوکیزه برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ تولید شد که به دلیل طعم کره ای، به این نام (Butter Kase Cheese) معروف شد. از انواع پنیرهای چرب و نیمه سفت است و به صورت قرص‌های زرد با پوسته قرمز می باشد. این پنیر از شیر گاو جوان به دست می‌آید. طعم بسیار خوبی به سبزیجات می‌دهد. از آن می‌توان در تهیه صبحانه، انواع سوفله سبزیجات، انواع غذاهای گوشتی، املت، سوپ، سالادها و انواع ساندویچ‌های سرد و گرم استفاده نمود.

بوترکیزه

بسیاری از انواع این پنیرها در ایران شناخته شده نیستند، ولی در سال های اخیر تعدادی از انواع پنیرها وارد سبد خرید ایرانیان شده است. اما در مجموع شناخت ما نسبت به انواع پنیرهای موجود در جهان بسیار کم است. امیدواریم مطلب فوق توانسته باشد اطلاعات شما را در این مورد افزایش داده باشد. در ضمن شما می توانید فهرستی کامل از انواع پنیر و تولید کنندگان و توزیع کنندگان پنیر را در شبکه ی حرفه ای کسب و کار ویکیوز مشاهده نمایید.

مجله و فراتر از مجله

مجله ی اینترنتی ویکیوز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی